måndag 29 november 2010

Marmoroverallen finns att köpa

Häromdagen efterlyste jag en skön overall för lekar med barnbarnen. Idag blev jag bönhörd, den heter OnePiece-Jump In och tillverkas i Norge.
I dagens KVP/Expressen står att läsa om den, plus bild!
(Måste snart be min dotter om undervisning i infoga bild till min blogg så det blir mer a live det jag skriver. Och att det faktiskt stämmer bildmässigt -min verklighet med övriga världen).
Sparkdräkten för vuxna ser precis ut som jag tänkte mig -fast inga inbyggda skor. Än.
Kändisar bär den och då är det for real! David Beckham och Sadie Frost bland andra.
Undrar om de leker i den? Eller bara har den som tillverkarna tänkt sig, som en bakisdress för söndagar.
Men den är inte ny, för på sjuttiotalet köpte jag en brun i den lenaste sammet, utan luva dock, och den var underbar att ta på sig efter jobbet. Min dotter då fyra år hade en likadan.
Och vi hade dom till våra myskvällar. Och lekstunder.
Ikväll (32 år senare) hade jag gärna hoppat in i en OnePiece för min dotter och jag ska bege oss ut, och det är svinkallt, snöigt och blåsigt så alla bekväma skyddskläder är välkomna.
Fast vi ska till Publicistklubbens debattkväll och det kan ju bli heta diskussioner så varma kläder kanske kan vänta.

6 kommentarer:

  1. Ja, var ska detta sluta? Först kavaj,slips och thermobyxor och så en marmoroverall...
    Då är det bättre med farfarsbyxor-de svarta Nike-enkla, stiliga och gångbara överallt!?

    SvaraRadera
  2. Ha ha....ja kan du inte blogga om farfarsbyxan också så kan jag blogga om pappabyxan! Urtvättade mörkblå Diadorabyxor med hål i.....

    SvaraRadera
  3. Jo, nu har vi årets ämne: Hur klär sig make, sambo,pappa,farfar,morfar afterwork?

    SvaraRadera
  4. Ohio states röda shorts. Fast vid -17 grader kompleterar jag med nyinförskaffade raggsockar, eller som Ludde kallar det "skridskostrumpor" (för att man glider runt i dom)

    SvaraRadera
  5. ha ha...har du fortf de shortsen kvar? Och använder dem mitt i vintern?! Förresten, när ska du återuppta din blogg F.O.L???

    SvaraRadera