torsdag 30 december 2010

Nu är jag sextioplus -for real.

Ibland köper jag Svensk Damtidning. Och lägger mig i sköna soffan, gärna med en chokladkaka som njutningsförhöjare, läser och äter, läser och äter, läser och äter. Detta kan ta en timme sen är jag nöjd med tidningen och slänger den. Men inte med det senaste numret... då blev jag plötsligt involverad i parfymlotteriet. Och begick premiärklicket till tidningens webbsida!
Helt utan kontroll av mig själv inte bara mejlade jag in namn och adress till tävlingen, utan deltog även i den rimtävling som uppstått i kommentarrutorna av tidningens läsare för att (förmodar jag) höja sin insats till de åtråvärda parfymerna. Så jag gav mig i kast med ett julrim som skulle förklara varför lotten skulle falla på just mig och sände utan att skämmas iväg dikten. Detta arbete tog en timme av min tid, en tid som jag kanske skulle lagt på något vettigare -men när sextioplustanten tar kommandot är det bara att hänga på. Puh.
Hoppas att jag till nästa utgåva av tidningen nöjer mig med att läsa och äta...

Ja, vem kan motstå läckra dofter...?
En Lancome bodylotion fick jag i julklapp, och nu väntar jag på en parfymvinst.
Bild: svensk damtidning.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar